Glodis Level 3 session 4

Igår var planen egentligen att leka med Mathilda. Men det var bara våra islandshäst flickor som hörde när jag ropa så det fick bli glodis istället. Nu lekte vi bara med hennes confidence. Och hon var lika osäker som mathilda! Jag ställde mig 4-5 meter från grinden, och hon ville inte göra ett helt circling game runt mig! Det var lite intressant. Vi fick "ingenting gjort", fast det handlar inte om att få något gjort. Hon måste vara säker och villig för att hon ens ska kunna lära sig något.

I helgen är det kurs för Erika Furberg i Järna. Ska bli spännande att åka på kurs igen, och detta är endast Mathildas andra kurs. Jag har en hel del "beteenden" som jag behöver få lite mer förståelse för.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback