PLAYDAY!

Dagen efter balen körde vi igång! Jag och Anne hade en ordentlig playday!
Först åkte vi till mina flickor, vi tog in mina tre träningsprojekt, och sen började med Glaeda. där fick jag hårdjobba med Friendly med sticken + stringen. Vi pendlade lite ideer, men det som fungerade bäst var när hon fick lära sig att när hon sänker huvudet så försvinner det obehagliga. sen lekte vi lite med pallen och testade lite galoppombyten.
Med glodis visade jag mest upp hennes snygg-trav. eftersom Anne senare skulle rida Mathilda fick hon även leka med henne, de fick jobba vidare på sideways mot på det andra sättet som erika visade under kursen.
sen red vi bort mot sjön, jag testade lite galoppfattningar och nu hade jag en medhjälpare som kunde säga vilken det var. I framtiden får jag sätta upp glodis man så jag själv kan se.
sen tog vi med oss transporten och åkte till Anne. projekt lasta Nicke tills han ska till tandläkaren är igång! så vi tog med alla hästar och gick till transporten. Vårt mål vad att bara se vart vi är med alla hästar. Frodi och Gyllir sniffar och går in själva, Frodi var överlycklig över att det lukta tjej (mathilda). Annars är inte resten av transporten så intressant tycker han. Sen när Anne ska ta och se vad Nicke säger om det, vad händer då om inte det att han går in!! Nu misstänker vi det att hela flocken var där gjorde en hel del, men ändå, Nicke har haft Stora problem med transporten! sen höjde jag och Anne ribban med piff och puff och testade att trava in dom i transporten. Lätt som en plätt, kommer film på Frodi senare. Såklart gör han det inte så bra som han kan just när man filmar!
Vilken härlig dag!

Kommentarer
Postat av: Nathalie

2011-06-27 @ 14:02:23
URL: http://frihetsdressyr.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Hoppsan, blev visst en extra kommentar ;)



Vad är den där pallen gjord av? :) Eller alltså hur har ni burit er åt för att den ska hålla åt en häst? :)

2011-06-27 @ 14:03:17
URL: http://frihetsdressyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback