ännu en sjuk dag

Idag mådde jag så dåligt att jag var tvungen att avboka lektionen med min stackars elev, det blev alltså ingen färd in till civilisationen och inga krokar och annan nödvändig stallinredning inhandlades. Nu måste jag och mamma dela på det lilla spacet i stallet, jag vill ha allt snyggt och prydligt upphängt, och min mamma bryr sig inte så mycket.. Men jag tror vi löser det hela genom att jag fixar allt, så det inte Går att lägga saker på fel ställen, och sen undviker vi att vara där samtidigt, jag är där i veckorna, och hon är där på helgen.

 

I vilket fall, trots att jag var sjuk lyckades jag göra lite nytta, eftersom jag inte har Animal Planet här så fick jag underhålla mig med de djuren som finns här, och djurutrustning. Först kom jag över krubbitar rapporten som är helt otroligt bra! Sen ut med hundarna, blev välfärtjänta vilopauser för mig när de käkade grannens äpplen, och drack vatten ur sjön.

 

 

Sen fick de sitta ute och vakta medan jag "städade" vårt lilla hästförråd, och kom fram till att en hel del borde säljas, och en liten del bör tas om hand om och kan faktiskt komma till användning.

 

Sådant farligt eller rent v onödigt som nosgrimmor eller inspänningstyglar kommer inte att säljas, det får ligga kvar och ruttna. Men andra saker som vi inte har användning för kanske andra vill ha, och om de vill är det bättre att de köper de för en billig peng och sparar och sparar på naturens resurser.

 

Sen fick jag en välfärtjänt liten utskällning från min kompis att jag måste skärpa mig och sattsa mer på mina hästar. Så jag har skrivit en kort lista på vad jag ska jobba på den närmaste veckan med hästarna. Det ni ser nedanför är för glodis, Nickes ser väldit lik ut, som har uppgifter tagna från parelliconnect.com. Snaelilja har fått en egen där fokuset är förberedelse för körning, och Mathilda ska sluta bli nervös så fort man hoppar upp på henne. Jag tog tre saker i varje savvy för att göra det lätt för mig att avsluta "projektet". (jag älskar att börja med saker men har svårt att avsluta de) Jag har även strategiskt valt ut saker som inte kräver paddock eller andra stora ytor med bra underlag, eftersom jag inte har tillgång till det. (blöta gräs fält, gräspaddock, gräsrundkorall och grusvägar är det jag har att tillgå)

 

Online:

☐ I can ask my horse to put his hind feet on pedestal.

☐ I can send my horse sideways without a fence on a 22-foot Line for about 20 feet.

☐ I can stand in Zone 1 and ask my horse to go sideways at the end of the 22-foot Line.

Liberty:

☐ I can do a single spin.

I can Figure 8 my horse at Liberty at the walk.

☐ I can weave my horse through 4 cones at Liberty at the walk

Freestyle:

☐ I can play the Friendly Game by swinging my stick while mounted

☐ I can do a refined indirect and direct rein using a Savvy String around my horse’s neck (keeping the bridle/hackamore on) to change direction and my horse follows my suggestion/intention.

☐ I can do a full 360-degree turn with my horse's hindquarters staying inside a hoola-hoop-size area using 1 Carrot Stick and a casual rein.

Finesse:

I can go sideways without touching the reins and without sticks.

☐ I can do walk-trot transitions with a concentrated rein without losing the contact.

☐ I can walk, stop, and backup my horse with concentrated reins, using only my energy and seat for the transitions.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback