Heldag i kylan

Igår var det lektioner hela dagen det är så roligt att se hur stor skillnad det blir på hästarna! Passade även på att ta någon bild på ekipagen.
Nedan kan ni se en bild på en av mina elever som är ett strålande exempel på hur det ska se ut när man hämtar hästen i hagen, eller vad det kanske hästen som hämtade henne? I vilket fall stod hästen i en hage den inte brukar stå i för att äta lite extra gräs, den hade även en kompis där. Ändå kom hon ända fram till grinden när det var dags att leka.

 

Men idag är jag något krasslig, och har knappt någon matlust, vilket är ovanligt. Ser fram emot kvällen då det blir att ligga i sängen och kolla på nyutkomna serier och fortsätta med hemsidan. På förfrågan så skriver jag lite om filmerna i galleriet, sen har jag lite bilder från lekionerna att lägga upp, och även många fler ideer, som en horsenality karta på svenska, ett kapitel om hur man börjar med parelli, med mera med mera..

 

Snart bär det av till hästarna, nu börjar hårdträningen för de lurviga djuren. Några ska köras in, några ska få leka och lära i rundkorallen, en ska vänjas vid bettet, en ska fortsätta länga sin överlinje o.s.v.
Imorgon är det fler lektioner och så får vi se om, eller snarare när jag blir egen företagare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback