Lektioner i regn

Skönt det hade varit om jag hade elever sm är bortskämda med ridshus, men så är det inte (än)

 

Det var tappert av alla att stå ut i regnet, nu var det bara duggregn men jag föredrar solsken. Alla var superduktiga, blir alltid så glad när jag ser hur mycket mina elever börjar kunna läsa, förstå och senare hjälpa sina hästar. Och hästarna för den delen, de är verkligen inte "samma" individer som jag träffade första gången för några månader sen. De är framförallt lugnare och gladare och man ser att de har livslust!

 

Nu sitter jag och funderar vad som ska eller inte ska köpas från parelli, det blir en hel del pengar, samtidigt vet jag att det är värt det, och att jag förr eller senare ändå kommer att köpa det..
Snart har vi nog mer eller mindre hela lagret, förtom en parelli sadel, om jag vore rik hade jag köpt en snabbare en blixten, breda korta, mjuka, flexibla och helt utvecklade med ett naturligt synsätt på ridning.

 

Nedan ser ni en bild på mig överlyckligt sittandes i en parelli dressyr sadel, det var då jag var volontär under Parellis Celebration i Birmingham tidigare i år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback