Parelli paketet

.. är nu i Birmingham, väger 5,2kg och beräknas komma fram den 29/11. Jag längtar.

 

Jag förbeställde Linda Parellis dvd The Game of Contact.
Den beräknas dock vara försenad då hon på grund av en hästs död förra veckan inte hunnit klart med manualen i filmen. West Point var en fd dressyrhäst med otrolig talang, men även otroliga problem. Han är en av hästarna som hon "uppfunnit" och utvecklat the game of contact på. Det är honom ni ser på bilden bredvid.
Jag testade bara det hon kom på för något år sedan att få hästen att vilja länga sig, hon skrev det bara lite kort i ett blogginlägg. Jag gjorde det bästa jag kunde, och det fungerade galant. Hade länge traglat med att få glodis att länga sig och gå i en lägre form, från marken gick det super, men ingenting fungerade från ryggen.. Så denna dvd har jag stora förhoppningar på!
Dvdn ska behandla:

STAGE 1 - FÖRTROENDE
STAGE 2 - STRETCHING
STAGE 3 - FORM
STAGE 4 - SAMLING

The Basics:
• Lära hästar att förstå bettet, även tränsa sig själv!
• The Steady Rein - den perfecta förberedelsen och uppvärmningen
• Resolving tension
• Simulationer för att utveckla "känsla"
• Tygel hantering
• Ryttarens säte, ben och hållning
• Svängar och övergångar
• Förbättra känsligheten
• Hemligheterna bakom en glad häst och en tyst/glad/stängd mun
• Exempel på extroverta och interoverta hästar
• Olika stadier av utveckling


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback