Nosgrimma eller inte?

"Men...jag och min dressyrhäst då? Jag rider på kandar (smalt tredelat bett och välanpassad relativt smal stång med medellånga skänklar), hur ska jag göra? Ska jag ta av nosgrimman eller strunta helt i att spänna den? Utan nosgrimman får jag ju inte tävla?"

 

Det går att ändra på tävlingsregler, det går INTE att ändra på hästen, enligt mig. Men det verkar visst vara tvärt om..

http://www.hippson.se/blogs/VeterinarStudenterna/naturlig-forvirring-kring-hastens-tander.htm


Kommentarer
Postat av: linda

Hejsan, ja jag vill pröva i alla fall. Jag tycker bara det är kul och pröva på olika saker i ridning och hantering osv så därför jag bara vill pröva, har inga direkta problem jag vill ha hjälp med utan kanske bara lära mig hur jag ska arbeta hästen från backen med grunder osv, typ som böjning/ställning, öppna/sluta osv eftersom jag har en treåring under inridning som jag vill kunna jobba mycket från backen för att kunna stimulera henne fram tills hon har vuxit i sin kropp mer.

2011-10-12 @ 22:58:17
URL: http://lindaboquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback