The Game of Contact

Linda parelli kommer hela tiden med bra saker. Kom under förra året på en ny ide om hur man får hästen att Vilja ha bettkontakt, men även lära sig att sträcka ut och slappna av. I år har hon utvecklat ett helt program av det och var förra helgen i Zürich i Schweitz och höll kurs. Nedan får ni en "före och efter bild"
Detta program ska innan jul även släppas på DVD. Den bara måste jag ha!
Efter att Linda precis upptäckt det här skrev hon en blogg och det och förklarade hur hon gjorde.. Jag hade då länge traglat med Glodis att få henne att slappna av och länga sig medan jag rider, inget fungerade tills jag testade detta, då inte ens på bett utan repgrimma.. Funkade direkt. Och då har glodis en helt annan horsenality än hästen Linda uppfann detta på!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback