Önskar du inte att hästar var lika lätta att träna som hundar?

Nu har jag pluggat..Parelli! Skolan och engelskan får vänta lite, nu börjar jag titta om på allt Parelli material Jag äger och kan komma åt. Börjar med Gamla Level 1 pack. Och jag gör anteckningar till allt. Så jag tänkte jag kanske ska dela med mig av lite här, har skapat en egen kategori till detta, Parelli Tankar. Tänker försöka publicera en tanke om dagen, men jag lovar ingenting.

precis i början introducerar Pat Parelli det hela. Och det första han säger är:

"Önskar inte du att hästar vore lika lätt att träna som makar och hundar? Allt som behövs är lite salami.

Hästar är bytesdjur, hundar är rovdjur vilket är människor är. Hundar älskar samma saker som människor älskar, beröm, uppskattning och salami.

Programmet handlar om att lära sig förstå hästen bättre. Istället för att knäcka och träna hästen, vill jag introducera ett koncept där du startar en relation med din häst som du utvecklar till ett livslångt partnerskap."



"Don't you wish horses was as easy to train as husbends and dogs? All it takes is a little salami.

Horses are prey animals, dogs are predators, and so are people. Dogs love the same things people love, praise, recognition and salami.

 

The program is all about is how to understand our horse better. Instead of braking and training a horse, I’d like to introduce you to a concept where we start a relationship and develop a life long partnership."

 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback