Större flock

Det kom ett skäck tillskott till pojkarnas flock i helgen, ännu en halvblods unghingst, skäck men kommer nog bli skimmel. Redan efter en dag är de ovanligt tajta, sällan jag sett flockar bildas så fort och så bra. Men jag har märkt att det är skillnad på islandshästar och "vanliga hästar" ( i min observation är detta varmblod och halvblod). De är annorlunda att jobba med, även om de horsenality mässigt är lika, är det stor skillnad trots allts. vad den skillnaden är, kan jag inte svara på. Jag kan misstänka att islandshästarna inte hunnit avlats lika mycket på deras temperament och vilja att vara med människor vilket varm + halvbloden borde ha gjorts.

 

Oavsett, pojkarna är glada och springer lite bara för att de känner för det. Vi (jag) är superglad över att ha tillgång till paddock, här tränas det förfullt, på saker man Inte kan göra utan paddock. Det är en blessing! Här om daen när jag precis avslutat ett intressant pass med Frodi så kommer det två helt okända hästar och deras ryttare och vill använda paddocken. Min lilla hingst skötte sig exemplariskt, kollade lite, men väntade med sänkt huvud tills jag coilat ihop lassot, jag är Mist sagt förvånad över honom.

 

Frodi har fått jobba på hoppningen och det hjälper honom verkligen hitta galoppen, redan andra passet tog han själv galopp, och rätt galopp mellan hindren (som är liggande tunnor, han vet nämligen att bommar går att riva) men han har ingen godkänd hoppteknik än. Och den är inte hållbar för honom själv heller, så det ska bli intressant om han listar ut någon produktivare teknik till nästa gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback