Unity

Pojkarna är faktiskt 8 st i deras flock nu! Nicke mitt varmblod, Frodi min islandshingst, Magnum + en skäck + en brun ett åringa halvblod, ett treårigt halvblod och Manne halvblod och Pepzi Bponny vilka är stallägarens. Det är Manne och Pepzi som leker mest med Frodi, Eller Manne bossar mer över frodi. Annars är Fodi och Nicke otroligt tajta, de till o med gnäggar till varandra! Men hela flocken är väldigt tajta, och alla avnjuter även en tupplur i vindskyddet! (det är andra gången jag ser att hästar faktiskt använder sig av vindskyddet till något annat än toalett! Första gången var för någon månad sen när en arabbvallack sprang in i vindskyddet så fort det började regna)

 

 

Jag och Nicke har också gjort framsteg, när jag satte mig upp här om dagen, så kändes allting rätt. Hans kliv var inte föör stora och han behövde ingen påminnelse i tygeln för att stanna. Allting kändes harmoniskt, precis så som det ska vara! Sen tog jag och Frodi vår första utreritt. Han var superglad! Woho vi går på okänd mark, kom igen jag vill galoppera! Han har lite dygliga drag från sin mamma Glaeda, som är likadan, fast mer uthållig. För Frodi tog ganska fort, dock gjorde vi super fina övergångar i en liten uppförsbacke så det är inte så konstigt att han blev trött. PÅ bilderna nedan ser ni Nicke passa på att ta en paus medan jag fotar pojkarna som var supernyfikna och tittade på under hela mitt och Nickes pass.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback